11/14/09

melodi pilu


kali ini nak cuba bersajak pulak..dah lama tinggalkan dunia sajak, berpuluh-puluh tahun dulu. Tak taulah boleh ke tidak lagi menulis..ni cuba-cuba je. Sajak ini hanya mainan perasaan..tiada kena mengena dengan sesape yang masih hidup ataupun yang telah mati. Harap maklum..hehehe.


aku seharusnya pasrah
akan peristiwa ini
biar luka, biar pedih
aku harus pasrah
akan suratanNya..

sehingga saat dan tika ini
aku masih terus mencuba
sedaya upayaku
yang masih lemah
untuk terus berdiri dan berlari..

semalam...
masih terbayang nostalgia lalu
berbunyi..

andai kau membisu
tanpa kata bicara
aku masih setia di sini
untuk mendengarnya

andai tiada perasaanmu di saat ini
di sini aku masih merasakannya..

biarpun mentari enggan bersinar
biarpun irama tiada lagunya
aku masih tetap berdiri di sini...menanti...

namun penantian
berakhir sudah
aku pasrah lagi
ketentuannya Ilahi...

Ya Rabbi, Ya Ilahi
kuatlah aku, tabahkanlah aku
menghadapinya...
biar hancur, biar luluh hati
aku pasti
AKU PASRAH KINI...

0 comments: